Being one of the guys - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu Being one of the guys - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu

Being one of the guys

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 Februari 2016 | Ghana, Abetifi

Afgelopen zondagmiddag bij Kwaku gegeten, als we klaar zijn zegt Kwaku dat hij naar het dorp wil gaan om de wedstrijd (Manchester-United tegen Chelsea) te kijken, hij neemt de jongens mee, maar is eigenlijk zelf ook nog nooit naar het dorp gegaan. De kinderen zijn erg enthousiast en hebben er zin in. Ze vragen of ik ook mee ga en mij lijkt het eigenlijk wel leuk om mee te maken.
In het dorp aangekomen is het in een soort kroeg die je hier heel veel ziet (drinking spots), maar waar je eigenlijk niet gezien wilt worden zo ik begrijp en ook alleen maar (single) mannen zijn altijd. (Weet niet of ik het al eerder in een verhaal heb genoemd, maar als vrouw alleen wordt je in zo’n bar als prostituee gezien en ook groepjes vriendinnen zal je er niet (snel) treffen). Met de wedstrijd is dat taboe minder denk ik en is het er druk, maar wel alleen maar mannen. Kwaku gaat eerst even kijken hoe het eruit ziet. Omdat we wat later zijn zullen we alleen nog maar kunnen staan, Kwaku vraagt of dat erg is, maar ik vind het geen probleem en we gaan naar binnen. Het is een ruimte gemaakt van een houtenconstructie met spaanplaten dak en allemaal soort van vuilniszakken langs de kant om het donker te maken. We gaan achterin staan, al vrij snel komen er toch ergens stoelen vandaan en kunnen we zitten. Chief valt naast me op de stoel in slaap (hij zag ook niks maar het lijkt hem niet zoveel uit te maken). De tv waarop de wedstrijd wordt uitgezonden is een ouderwetse breedbeeld (kast), niet een waarop we in NL het in de kroeg zullen kijken dan is er meestal een beamer of zijn er wel 10 schermen :P, maar hier maakt niemand dat wat uit voor 1 cedi kunnen ze de wedstrijd kijken, dus waarom zou je dan nog ergens over zeuren. In de rust is het een groot kabaal er wordt besproken of een bepaalde bal hands was of niet was, ik vind het wel grappig om te zien hoe al die mannen uitbundig op hun armen staan te wijzen, de baas van de bar ziet dat en begint ook te lachen. De stand is nog 0-0.
Na de rust scoort ManU dus Kwaku en Roony zijn heel blij. Helaas is er een grote blessure tussendoor waardoor er aan het eind 6 min. bij komt hierin maakt Chelsea gelijk. De zaal gaat uit zijn dak, blijkbaar zijn de meeste mensen hier toch Chelsea fan, Kwaku vertelt dat dat komt door een aantal Ghanese spelers. Ze proberen nog aanmoedigend de bal er nog een keer in te roepen maar dat lukt niet, de wedstrijd is afgelopen en iedereen loopt naar buiten. Daar zie ik nog een leraar van een school waar ik elke week heen ga, dus zal het morgen wel horen. Was een gezellige middag as one of the guys ;).

  • 11 Februari 2016 - 07:29

    Edwin:

    Geweldig!

  • 11 Februari 2016 - 08:22

    Hella:

    He Tess,
    Leuk om weer wat van je belevenissen te lezen.
    Liam is wel blij met de voorkeur van de Ghanezen, haha!
    Was wel leuke wedstrijd, niet saai en zeker niet in Afrika!



  • 12 Februari 2016 - 11:24

    Laura:

    Lachen Tes!

  • 12 Februari 2016 - 19:02

    Ria Van Vliet:

    Gelukkig dat je verstand van voetbal hebt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Voor mijn studies en interesse in de wereld ben ik al verschillende keren op reis geweest. Deze keer ga ik als antropoloog in spe voor 3 maanden naar Ghana. Veel plezier met het lezen van mijn belevenissen.

Actief sinds 31 Dec. 2015
Verslag gelezen: 2330
Totaal aantal bezoekers 14516

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 26 Maart 2016

Ghana

Landen bezocht: